سئو محتوا در سال 2024

مهمترین نکات سئو در سال 2024 پارسیان مهر

سئو خارجی شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که در خارج از محیط وبسایت هدف انجام می‌شوند که در نهایت به پیشرفت سایت منجر... مفهوم CMS بدون هد در سال 2023 به حجم بحرانی رسید و در سال گذشته، Wix Headless نیز به این روند پیوست. ادغام با Github و Netlify گزینه های بیشتری را برای قالب های API، SDK و Next.js باز می کند. این سیستم‌های باز امکانات بی‌نهایتی را ایجاد می‌کنند که بی‌هدف را به ویژه در عصر زایش جذاب می‌کند. در طول سال 2024، انتظار داشته باشید که کسانی که دارای داده های قوی و پایه های بازاریابی قوی هستند، با هوش مصنوعی بالغ و یکپارچه برای چیزی فراتر از ترفندهای صرفاً در سالن، به جلو حرکت کنند.

اگر می‌توانید درک کنید که SEO بر این اساس است که تا حد امکان بدون اصطکاک برای کاربر انجام شود تا آنچه را که می‌خواهید انجام دهد – پس شما ذهنیت مناسبی برای ایجاد استراتژی خود دارید. با راه‌اندازی تجربه مولد، Google اکنون در راس قیف خود قرار می‌گیرد و سئو را به بخش میانی واگذار می‌کند. در ۲۰۲۴ محتوایی رتبه خوب می‌گیره که نشون بده یه دانش عمیق داره، یه تحقیق اورجینال بوده و یه ارزش خاص و اصیل داره برای مخاطبان رقم می‌زنه. درواقع بذارید اینطور خلاصه کنیم که توی ۲۰۲۴ فقط محتوایی رتبه می‌گیره که یه سر و گردن از محتواهای دیگه بالاتر باشه. تخصص یعنی اینکه شما توی حوزه کاری‌تون، دانش یا مهارت سطح بالا داشته باشید. اقتدار یعنی شهرتی که شما و سایت و برند شما بین متخصصین و افراد و سایت‌های تأثیرگذار دیگه توی حوزه کاری‌تون دارید.

از ابزار حسابرسی سایت Site Audit برای تجزیه و تحلیل و بهینه سازی ساختار پیوند داخلی خود استفاده کنید، و اطمینان حاصل کنید که محتوای درون یک خوشه موضوعی به طور موثر به هم مرتبط است. این رویکرد تضمین می کند که برند شما قابل مشاهده و مرتبط باقی می ماند. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، می‌کوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند.

با افزایش تعداد وب‌سایت‌ها و رقابت شدید در فضای آنلاین، سئو به عنوان یک ابزار قدرتمند برای تمایز از رقبا و جذب مخاطبان هدفمند اهمیت پیدا می‌کند. تا سال 2026، بیش از نیمی از کاربران اینترنت در ایالات متحده از دستیار صوتی استفاده خواهند کرد. نمی‌توان انکار کرد که جستجوی صوتی در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره ما شده است. اگرچه رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو همچنان ایده‌آل است، اما به لطف امکان پیمایش بی‌پایان، حضور در صفحه دو یا سه مزیت‌های بیشتری نسبت به گذشته دارد. بنابراین، حتماً مطمئن شوید که عنوان‌ها و توضیحات متا را بهینه کرده و از ویژگی‌هایی مانند مارک آپ اسکیما (Schema Markup) استفاده کنید تا محتوای خود را در نتایج جستجو جذاب و قابل کلیک تر نمایید. «هوش مصنوعی» یه اصطلاحه که برای اولین بار تو دهه‌ ۱۹۵۰ به کار گرفته شد و هدف از معرفی‌اش، اشاره به شبیه سازی فعالیت فکری انسان توسط یه ماشین یا سیستم کامپیوتری بود.

هنوز مشخص نیست که چه عواملی بر لینک هایی که در کنار قطعه ظاهر می شوند تأثیر می گذارد. اما محتوای نمایش داده شده در اینجا تمایل به اشتراک گذاری برخی ویژگی های مشابه دارد. این افزایش سرعت محتوا به این معنی است که چرخه عمر محتوا در حال افزایش است. اما طیف کامل عوامل رتبه بندی و اهمیت نسبی آنها بیش از هر زمان دیگری در حال تغییر است. با کلیک بر روی “Topic Research” از نوار پیمایش سمت چپ در زیر “بازاریابی محتوا – Content Marketing” به ابزار بروید. شما باید این صفحات را بررسی کنید تا بتوانید قطعه های برجسته سایت خود را ویرایش، اضافه و بروزرسانی کنید تا ارزش پیدا کنند.

بنابراین می‌توانیم انتظار تماشای ویدیوها و رقابت بیشتری را برای جلب توجه مخاطبان داشته باشیم، و عجله کردن می‌تواند نتایجی کمتر از حد مطلوب داشته باشد. پیش بینی می شود تعداد بینندگان ویدئوهای دیجیتال در سراسر جهان تا اوایل سال 2024 به 3.5 میلیارد نفر برسد. همچنین می توانید پروفایل های بک لینک حداکثر پنج رقیب را تجزیه و تحلیل و مقایسه کنید و شکاف ها و فرصت های موجود در پروفایل بک لینک خود را با ابزار Backlink Gap شناسایی کنید. اکنون، می توانید جزئیات بیشتری در مورد پیوند داخلی وب سایت خود مشاهده کنید. خوشه موضوعی گروهی از صفحات یا مقالات مرتبط با موضوع است که با پیوندهای داخلی مرتبط می شوند.

این گزارش شامل پیشرفت ساخت لینک شما تا بهترین دامنه‌های لینک‌دهنده رقبایتان است. همچنین می‌توانید با استفاده از ابزار Backlink Gap، پروفایل بکلینک رقبا را تحلیل و مقایسه کنید و در پروفایل بکلینک خود به دنبال نقاط ضعف و فرصت‌ها باشید. برای دسترسی به این ابزار، بر روی “تحقیق موضوع” از نوار پیمایش سمت چپ در زیر “بازاریابی محتوا” کلیک کنید. برای مشاهده سریعتر، به بخش “تجزیه و تحلیل SERP” پیشرو نمایید تا ببینید کدام سایت قطعه برجسته را برای کلمه کلیدی دارد. جعبه “سختی کلمه کلیدی (Keyword Difficulty)” به شما کمک می‌کند تا ارزیابی کنید آیا باید به کلمه کلیدی هدفگیری کنید یا خیر. حالا، نتایج فقط برای کلمات کلیدی فیلتر شده‌اند که قطعه برجسته (featured snippet) را فعال می‌کنند.

ما سئوکاران عمیقاً در دنیای سئو زندگی می کنیم، اما مشتریان ما متخصص سئو نیستند. افرادی که نیاز به بحث (مذاکره) در مورد اصلاحات سئو دارند، قطعا متخصصین سئو نیستند. با تقسیم کردن توصیه‌هایتان به موارد اقدام کوچک‌تر، درک آنچه باید انجام دهند برای آنها آسان‌تر می‌شود. در حالی که نسخه ی نمایشی راه اندازی Google به دلیل ساختگی در مقایسه با نسخه ی نمایشی معتبر، مورد توجه قرار گرفت، من فکر می کنم این یک نکته کوچک است. Gemini به عنوان یک پیشرفت قابل توجه در مدل های زبان بزرگ (LLM) و MMLU (درک زبان چندوظیفه ای عظیم) معرفی می شود.

اگر مایلید صفحات سایت شما برای بخش‌های خلاصه SGE گوگل انتخاب شوند، باید محتوایی معتبر (داشتن “آتوریتی”  authority) منتشر کنید. محتوای شما باید براساس معیارهای الگوریتم E-E-A-T – یعنی تخصص، تجربه، اقتدار و اعتمادپذیری – تولید شده باشد. در نهایت، سایت از نظر تکنیکال باید در بهترین حالت باشد و همچنین از سئو داخلی سایت غافل نشوید. توسعه و ارتباط دادن محتوا در یک حوزه موضوعی خاص کافی نیست تا اعتبار موضوعی را برقرار و حفظ کنید. محتوای خود را به‌روزرسانی منظم کنید تا مرتبط و ارزشمند برای کاربران باشد و برند شما را به عنوان یک منبع جامعه‌پذیر و متخصص معرفی کنند.

به گفته کیپلینگر، اکثر بیزینس‌ها در سال ۲۰۲۴ با افزایش هزینه‌هایی از جمله نرخ بهره، تورم، هزینه‌های انرژی، حمل‌و‌نقل، بیمه، هزینه‌های ساختمان و هزینه‌های فناوری مواجه هستند. با توجه به این وضعیت، می‌توان علت تمرکز گوگل بر آپدیت‌های “Helpful Content” و تخصصی بودن محتوا را فهمید. مردم معمولا ترجیح می دهند با صفحات وب واقعی درگیر شوند، رفتاری که بعید است توسط SGE به شدت تغییر کند. در حالی که SGE ممکن است پایگاه کاربر خود را پیدا کند، تأثیر آن بر الگوی جستجو می تواند محدود باشد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. AI LLM ها در حال خواندن محتوا هستند و در میان کلمات ، مباحث و نهادها ارتباط معنی داری ایجاد می کنند تا مشخص کنند چه محتوا احساسات ، رضایت و یا کلیک برای مشتریان انسانی خود را برانگیخته است.

سپس، برای ساختاربندی محتوای طولانی حول سؤالات و سناریوهای کلیدی که کاربر ممکن است در جستجوی مکالمه از آنها استفاده کند، یک قدم جلوتر بروید. برای گرفتن بهترین نتیجه مهم است که ورودی های خود را گسترش دهید و صرفا به ورودی های جستجوی ارگانیک بسنده نکنید. این باعث می شود که منابع ترافیکی خود را افزایش دهید، افراد بیشتری را با برند خود آشنا کنید و تخم مرغ هایتان را در یک سبد نگذارید. در این قسمت می توانید بر روی یک کلمه کلیدی کلیک نمایید تا ببینید چه کسی (چه وب سایتی) برای این کلمه کلیدی قطعه برجسته دارد. اکنون نتایج فیلتر شده کلمات کلیدی که با قطعه های برجسته نمایش داده می شوند را مشاهده می کنید. شما می توانید یک تجزیه و تحلیل از کلمات داشته باشید، تا مشخص شود کدام کلمات با قطعه های برجسته در SERP به نمایش در.

بله درست متوجه شدید گوگل به تازگی اهداف زیست محیطی بزرگی را تعیین کرده است، که مهمترین آن تلاش برای استفاده از انرژی بدون کربن است که در سئو 2024 تاثیر گذار است. با توجه به این نکته‌ها می‌توان گفت که گوگل در سئو 2024 به وبسایت شما نگاه ویژه‌تری خواهد داشت. حالا وقتی برید و همین پرسش رو توی گوگل جستجو کنید، خواهید دید که اولین سایتی که باز کردید، همسطح همون اطلاعات رو برای شما گذاشته.با یه تفاوت!! اینکه نویسنده اومده و کلی قانون و قاعده و توصیه برای اینکه کار رو بهتر انجام بدید برای شما نوشته و کلی رسپی جدید برای اینکه صرفا یه تخم مرغ آبپز ساده نداشته باشید. در واقع چیزی که شما پیش روی خودتون توی این شرایط دارید، دیگه نه یه جواب کامپیوتری ساده، که یه چیزی شبیه یه گفتگوی انسانیه. و خب، گوگل این نوع نوشتن رو بیشتر ترجیح می‌ده و علتش رو هم ما همین الآن سعی کردیم از طریق مثال بالا براتون توضیح بدیم.

برای مثال، استفاده از نظرات کاربران محلی، ارائه دقیق اطلاعات تماس و آدرس، و به‌روزرسانی مداوم پروفایل Google My Business می‌تواند به شما در جذب مشتریان محلی کمک کند. همچنین لینک‌دهی به سایر کسب‌وکارهای محلی یا مشارکت در انجمن‌های محلی به رشد برند شما کمک می‌کند. ابزارهای تجزیه و تحلیل بک لینک و بررسی بک لینک Semrush به شما اجازه میدهد تا پروفایل بک لینک خود را تجزیه و تحلیل کنید و اطمینان حاصل کنید که بک لینک های با کیفیتی دریافت می کنید که اعتبار موضوعی شما را تایید می کند. فقط کافیست وبسایت خود را وارد کنید و گزارشی دقیق در مورد بکلینک‌هایتان دریافت خواهید کرد. این به معنای ایجاد محتوای مختصر، واضح و مستقیم است که به راحتی توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین قابل درک باشد و در پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی نقل قول شود. تیم شما باید بر روی توسعه یک استراتژی AEO تمرکز کند که همراه (یا در بالای) استراتژی‌های سنتی بهینه‌سازی موتورهای جستجو قرار می‌گیرد.

در نهایت می‌خواهم این را بگویم که موتورهای جستجو، نحوه شناسایی یک وب سایت خوب با محتوای خوب را اصلاح کرده و باگ‌های موجود در این روند را به مرور شناسایی و بهینه خوبهد کرد اما اساس همان است. موتورهای جستجو سعی نکرده اند تعریف وب سایت های خوب و محتوای خوب را تغییر دهند. با ورود به سال ۲۰۲۴، ادغام عمیق‌تر هوش مصنوعی در سئو و ایجاد محتوا، تأکید بیشتر بر محتوای نوشته‌شده توسط متخصصان، و پیشرفت بیشتر از سوی Google در زمینه‌ای مانند «تجربه تولیدکننده جستجو» (SGE) را انتظار داریم. در سال ۲۰۲۳، سئو و بازاریابی محتوا به لطف معرفی محتوای هوش مصنوعی و به روز رسانی های متعدد گوگل برای بهبود کیفیت نتایج SERP، تکامل یافت. در سال های گذشته و روزهای اولیه سئو، استفاده از کلمات کلیدی به طور غیر طبیعی بود، یعنی در یک صفحه از آن کلمه بیش از حد استفاده می شد و نتیجه هم می داد.

سئو فروشگاه‌های اینترنتی به جهت بهینه‌سازی فروشگاه‌های اینترنتی برای رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو و افزایش فروش انجام می شود. با توجه به اهمیت سئو در سال 2024، سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا به طور آنلاین به موفقیت دست یابد. الگوریتم‌های موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر و پیچیده‌تر شدن هستند و برای به روز ماندن و کسب رتبه‌های برتر، نیاز به دانش و تخصص سئو وجود دارد. مورد دیگه‌ای که توی این بخش می‌تونیم بهش اشاره کنیم «تخصص و تجربه» است. از نظر سئو در سال ۲۰۲۴ محتوایی موفقه که از طریق تخصص و تجربه بتونه برای مخاطب ارزش به همراه داشته باشه. در این شرایط محتوانویس باید بره سراغ کسی که صاحب این دو مشخصه هست و مثلاً از طریق مصاحبه کردن بیاد و بینش‌ها، داستان‌ها، دانش و تجارب شخص متخصص رو در اختیار مخاطبان بذاره.

احتمالاً شهرت Gemini همچنان در نوسان باقی می‌ماند زیرا در برابر پیشرفت‌های رقبا محک زده می‌شود و مدل هوش مصنوعی همچنان به یادگیری و یادگیری سریع‌تر در پی استقرار عمومی آن ادامه می‌دهد. در حالی که سال 2023 از نظر تعداد به روز رسانی های اصلی الگوریتم توسط گوگل خیره کننده بود، ما هنوز چیزی ندیده ایم. متخصصان سئو باید به یک یا دو ضربه به روز رسانی ثابت الگوریتم عادت کنند. روی مقطعی از قابلیت استفاده، تبدیل، برتری فنی و خروجی محتوای با کیفیت بالا تمرکز کنید. یکی از پایه های بازاریابی خوب این است که کاربر را در اولویت قرار دهید.

تجربه کاربری خوب، نرخ پرش رو کاهش می‌ده و زمان موندن توی سایت رو می‌بره بالا و بنابراین یک معیار خوب برای تشخیص اینه که سایت داره برای مخاطب ارزش تولید می‌کنه. بهینه سازی صفحات به طوری که ما توی این ریچ اسنیپت‌ها نمایش داده بشیم، یکی از تکنیک‌های سئو در ۲۰۲۴ محسوب می‌شه. برای این کار، بایستی سعی کنیم توی محتواهایی که تولید می‌کنیم، یه سری سوال مشخص رو پاسخ بدیم. این پاسخ ما باید روشن، شسته‌رفته و دقیق باشه و اطلاعات مرتبطی توی اون اومده باشه. گذشته از این مورد، هوش مصنوعی توانایی این رو داره که مجموعه‌های عظیم دیتا رو تحلیل کنه. این یعنی استراتژی‌های سئو می‌تونند به کمک هوش مصنوعی بازبینی بشن تا سایت‌ها بهتر از همیشه بتونند برای رتبه گرفتن در صفحه‌ی اول گوگل تلاش کنند.

نام دامنه خود را وارد کرده و روی دکمه “ایجاد پروژه Create project” کلیک کنید. برای انجام این کار، از ابزار Keyword Magic Tool شرکت Semrush استفاده کنید. این گزارش همه چیز را از پیشرفت لینک سازی شما گرفته تا معتبرترین دامنه های لینک سازی رقبا را پوشش می دهد. این قسمت همچنین شرایط و موارد لازم برای رقابت در این کلمه کلیدی را به شما پیشنهاد می دهد. ابتدا در قسمت جعبه ابزار سمراش بر روی “Keyword Magic Tool” کلیک نمایید.

در محصولاتی که مصرف می کنیم و نحوه ایجاد و مدیریت محتوا، هوش مصنوعی به جای یک استثنا در زندگی ما به یک انتظار تبدیل شده است. سازمان ها باید محتوای جذاب، آموزنده و منحصر به فرد ایجاد کنند که مخاطبان آنها را جذب کند. سئو فنی به کلیه فعالیت هایی اطلا می شود که برای بهبود عملکرد و خزنده‌پذیری وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو انجام می‌شود. سئو خاکستری شامل تکنیک‌هایی است که در مرز بین سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید قرار دارد. استفاده از این تکنیک‌ها ممکن است خطر جریمه شدن توسط موتورهای جستجو را به همراه داشته باشد.

توی سال ۲۰۲۴، فیچرد اسنیپت‌ها تبدیل شدن به یه میدون رقابت خیلی شدید که همه متخصصین سئو دارند برای تصاحبش با هم دیگه می‌جنگند. به طور کلی ریچ اسنیپت تکنولوژی‌ایه که تقریبا در سال ۲۰۱۵ توی نتایج موتور جستجوی گوگل دیده می‌شد ولی از ۲۰۱۶ به بعد رشد بسیار زیادی داشت. با استفاده از این تکنولوژی ما به طور مستقیم و از طریق موتورهای جستجو و نه ورود به صفحات سایت‌ها، به پاسخ مد نظرمون می‌رسیم. ویژگی‌های پیشرفته SERP Google، مانند پانل‌های دانش، بسته‌های محلی و ابزارهای تبدیل مستقیم، با ارائه پاسخ‌های مختصر و دقیق، به طور فوری نیاز کاربر را برآورده می‌کنند. به این معنی که کاربران ممکن است بدون نیاز به کلیک بر روی یک نتیجه، به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال، با جستجوی “محمدرضا فروتن”، شما فوراً اطلاعات مربوط به شغل، فیلم‌ها و سن او را بدون نیاز به کلیک بر روی پیوندهای وب سایت دریافت می‌کنید.

این رویکرد جامع به این معنی است که دیده شدن و شهرت یک کسب و کار در پلتفرم های مختلف دیجیتال برای موفقیت سئو بسیار مهم خواهد بود. این فراتر از داشتن پیوند در وب سایت های خارجی خواهد بود تا تبدیل به یک نهاد مرتبط شود. هوش مصنوعی به یکی از ابزارهای کلیدی برای بهینه‌سازی محتوا تبدیل شده است. گوگل از الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی مانند Google BERT و MUM استفاده می‌کند تا محتوای سایت‌ها را بهتر درک کند و به جستجوهای کاربران پاسخ دقیق‌تری بدهد. درک و هماهنگی با این عوامل می‌تواند به شما کمک کند تا در میان رقابت شدید، موقعیت‌های بالای صفحات نتایج جستجو را به دست آورید و حفظ کنید. در سال ۲۰۲۵، محتوای استاتیک (Static Content) دیگر جذابیت گذشته را ندارد و کاربران به دنبال محتوای تعامل‌پذیر (Interactive Content) هستند.

برقراری اعتبار موضوعی نیازمند یک رویکرد استراتژیک برای ایجاد و بهینه‌سازی محتوا است. اطمینان حاصل کردن از اعتبار موضوعی شامل تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد برای اطلاعات درباره یک موضوع خاص است، و تضمین می‌کند که محتوای شما به طور جامع تمام جوانب موضوع را پوشش می‌دهد. منابع ترافیک جایگزین به شما امکان می‌دهند تا به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید،  و بار تنها از نتایج جستجوی طبیعی را کاهش دهید. به این معنی است که کاربران ممکن است اطلاعات مورد نظر را بدون نیاز به کلیک بر روی یک نتیجه دریافت کنند. اگر به نظر می‌رسد صفحه‌ای در حال سقوط از SERP است، می‌توانید یک تحلیل هدفمند انجام دهید و آن را به‌روزرسانی یا بهینه‌سازی کنید. Semrush’s Keyword Analytics برای برنامه YouTube می تواند به شما کمک کند عبارات جستجوی محبوب را پیدا کنید تا بفهمید مشتریان بالقوه شما به دنبال چه چیزی هستند و محتوایی را ایجاد کنید که با آنچه می خواهند مطابقت داشته باشد.

همین ویژگی خودش دال بر اینه که محتوای مورد پسند گوگل در حال حاضر محتواییه که پرسش محوره. بعد از اینکه گوگل الگوریتم BERT رو معرفی کرد، چیزی که ما فهمیدیم اینه که این الگوریتم توانایی تشخیص بافت و کانتکس و همینطور هدف کاربر از جستجو (User Intent) رو می‌تونه متوجه بشه. شرکت‌هایی که ارزش سئو را می‌دانند و آن را در اولویت قرار می‌دهند، می‌توانند با تغییر بودجه (مثلاً بودجه تبلیغات) در صورت نیاز بهترین و ماهرترین استعدادهای سئو را حفظ کنند. هزینه جذب و حفظ بهترین استعدادهای بازاریابی دیجیتال نیز برای برخی مشکل ساز خواهد بود. کیپلینگر پیش‌بینی می‌کند که برخی از صنایع ممکن است افزایش دستمزد را در سال آینده محدود کنند و برخی افزایش دستمزد را تا ۴.۲ درصد برای کارمندان اجرا کنند.

در طول سال‌ها، ارتباط بین موقعیت رتبه‌بندی و نرخ کلیک نسبتاً ثابت باقی مانده است و بیشترین کلیک‌ها به سه نتیجه اول ارجاع می‌شوند. اما در سئو 2024، احتمالاً نرخ کلیک تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، زیرا کاربران جستجوگر به راحتی می‌توانند در چندین صفحه نتایج جستجو حرکت کنند. یک مطالعه اخیر از SEMrush نشان داد که تنها حدود 25.8٪ از جستجوها منجر به عدم کلیک شده‌اند. آماده باشید برای تغییر در دیدگاهتان نسبت به نرخ کلیک CTR و موقعیت‌های رتبه‌بندی. با فراهم شدن اسکرول بی‌پایان در دسکتاپ و دستگاه‌های موبایل، گوگل امکان جستجو در صفحات مختلف نتایج SERP را برای کاربران ساده‌تر کرده است تا به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

از ابزارهای جدید برای کمک به عنوان دستیار گردش کار و بهره وری استفاده کند. یادگیری دستور نوشتن برای هوش مصنوعی یا همان پرامپت نویسی قطعا راه اموزشی قوی در سال جدید است و هر کس از این فرآیند عقب بماند چالش های آموزشی بسیاری خواهد داشت. اگر از جدیدترین ترندهای سئو 2024 آگاه شوید و آن‌ها را به‌‌درستی به‌کار بگیرید، خیلی زود می‌توانید در میان رتبه‌های برتر نتایج موتورهای جست‌وجو حضور پیدا کنید. شناخت جدیدترین ترندهای سئو به شما کمک می‌کنند به‌جای رفتن به بیراهه، مسیرتان به‌سمت هدف را کوتاه‌تر و آسان‌تر طی کنید. مثلا همین آپدیت جدید گوگل که در مارس 2024 انجام شد و بروزرسانی هسته اصلی گوگل برای مبارزه علیه اسپم منتشر شد.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/